Pages

Friday 21 October 2011

~CeRitA di sEbAliK mAsAkAn~

SEMUA ORANG BOLEH MEMASAK - Teringat saya pada sebuah filem animasi lucu Ratatouille yang bagaimana seekor tikus bercita-cita menjadi tukang masak terkenal, yang mempunyai kebolehan  mencipta resepi enak bedasarkan keistimewaannya. Sungguh menarik plot2 filem animasi tersebut sampaikan saya sendiri pun tidak tahu berapa kali saya mengulang tonton filem itu. Ya, mungkin juga filem itu bekisarkan tentang masakan, (sesuatu yang sangat saya minati) sebab itu saya tidak pernah sesekali jemu. : D  Apabila saya mengamati cerita itu, saya tahu sebenarnya semua orang boleh memasak, cuma yang penting kemahuan itu perlu ada. Perkara biasa apabila sesekali masakan yang pertama kali kita cuba resepinya tidak menjadi, perkara itupun pernah terjadi kepada saya dan semua orang, cuma janganlah berputus asa dan  yang penting sentiasa mencuba. Sebenarnya saya sendiri cukup gembira bila setiap masakan yang saya masak dinikmati orang dan tambahan lagi mendapat maklum balas yang positif, dan jujurnya itulah sebenarnya kepuasan dalam memasak. :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...