Pages

Friday 28 October 2011

bREad rOLl



Teringin sangat nak makan homemade shushi tapi pegi cari bahan2 semalam hampa la pulak...susah betul nak cari beras shushi dan seaweed dekat sini...nak pegi pasaraya besar malas pula rasa...jadi bila intai2 dapur blogger terjumpa satu resepi yang ala2 shushi...cuma bezanya saya tak letak seaweed...time kasih buat ryo (  http://ryoazhar.blogspot.com/  ) untuk resepi... 




Bahan-bahan:-
-*8 keping roti (buang tepi tp jgn buang terus sbb blh guna utk buat puding @ bingka roti)
-*8 keping seaweed (saya tak guna sbb tak ada)
-*2 batang sosej
-*2 batang crabstick
-*lobak merah
-*timun (buang biji...kalau dpt timun jepun lagi sedap)
-*2 biji telur (buat telur dadar...saya tambah mayonis sikit)
-*mayonis




Cara-cara:-
-Lapiskan telur dadar tadi atas roti.
-Kemudian aturkan lobak merah, timun, sosej dan crabstick atas telur.
-Letakkan sedikit mayonis kemudian gulung kemas.
-Kalau tak ada penggulung shushi...guna plastik pun boleh.
-Dah siap...potong kepada 3.


Hidangan nie memang sesuai bagi anak-anak yang tak suka atau susah nak makan sayur...sebab dah terbukti dekat rumah saya...hehe...nak suruh makan sayur bukan main susah...bila di campur dengan sosej dan crabstick...sekejap jer habis bread roll  nie...kalau nak tambah asparagus pun boleh tapi celur sekejap...sosej dengan crabstick pun saya rendam dalam air panas sekejap...




SELAMAT MENCUBA :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...